marketing szeptany - buzz marketing

Marketing szeptany

Marketing szeptany

Marketing szeptany, znany również jako buzz marketing lub WoMM (Word of Mouth Marketing – marketing rekomendacji) to nic innego jak współczesna forma realizowania celów marketingowych poprzez bezpośrednie docieranie do klienta. Poprzez marketing szeptany rozumiemy przede wszystkim wolny przepływ informacji poprzez rozmowę i opiniotwórcze wnioski, które docierają bezpośrednio do osób potencjalnie zainteresowanych. Buzz marketing jest wdrażany w życie zarówno przez odpowiednie firmy zajmujące się promocją na rynku, jak przez neutralne osoby wyrażające swoje opinie np.  na różnorakich forach tematycznych.

Internet – globalna płaszczyzna buzz marketingu

O ile marketing szeptany jest znany ludziom od wielu pokoleń, bowiem zwyczajne polecenie danego produktu lub usługi drugiej osobie jest jego najczystszą postacią, znacznie większą przestrzenią do prowadzenia działań z zakresu tej dziedziny marketingu jest internet. Możliwości oferowane przez wciąż rosnącą liczbę stron internetowych wraz z nowoczesnymi mechanizmami promocyjnymi typu AdWords są nieocenione, więc marketing szeptany w sieci to sprawa oczywista dla nowopowstałych działalności gospodarczych, pragnących przebić się na większy rynek.

Marketing szeptany – w którym przypadku niezbędny?

O ile marketing szeptany to bardzo dobra forma promocji każdego biznesu, o tyle co poniektóre dziedziny działalności gospodarczych są wręcz skazane na marketing szeptany, pragnąc osiągnąć rozwój i co raz wyższe cele. Przede wszystkim buzz marketing nabiera sensu w przypadku usługodawców, bądź sprzedawców ukierunkowanych na specyficzne, określone grono potencjalnych klientów. Doskonałym przykładem są np. warsztaty samochodowe, czy sklepy z odzieżą sportową, tudzież dziecięcą – dane dziedziny życia wymagają promocji w odpowiednich kręgach, a sam marketing szeptany idealnie wpasowuje się schemat działań mających na celu trafić bezpośrednio do potencjalnego odbiorcy.

Kampanie marketingu WoMM

Marketing szeptany to wyspecjalizowana dziedzina wiedzy, stąd istnieje wielu usługodawców świadczących rzetelne działania mające na celu promowanie produktów firm oraz ich wizerunku w sieci. Nie da się ukryć, że ze ściśle określonych, rzetelnie wykonywanych zadań promocyjnych buzz marketing niesie proste, aczkolwiek wymierne korzyści. Przede wszystkim gwarantuje pozycjonowanie w sieci, co wpływa pozytywnie na wzrost sprzedaży, zaś przede wszystkim wpływa na kreowanie wizerunku, poprzez wyrażanie opinii i tym samym zwiększenia rozpoznawalności.

Marketing szeptany to doskonała forma promocji oparta na prostych, ale skutecznych metodach. Nie da się ukryć, że bezpośrednia relacja z klientem od zawsze stanowi źródło rozwoju biznesu, a opniotwórcza przestrzeń internetowa stanowi doskonałe miejsce do prowadzenia działań marketingowych w tym zakresie.

Zostaw opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *