Serwisowanie silnika zaburtowego

Problemy z silnikiem zaburtowym mogą stać się prawdziwą zmorą fanów pływania na łodziach, tym bardziej jeśli awaria ujawni się na środku jeziora, a do brzegu droga daleka.

Żeby uniknąć podobnych kłopotów należy (zresztą jak w przypadku wszystkich urządzeń) dbać o silnik i poddawać go niezbędnej konserwacji i naprawom kiedy jest to konieczne. Serwis silników zaburtowych najlepiej powierzyć wyspecjalizowanym w tej dziedzinie zakładom. Jeśli nie jesteście specami to nie warto samemu grzebać się w motorze, tym bardziej, że jest to praca ciężka i niewdzięczna. Amatorskie naprawy mogą się ponadto skończyć poważnymi awariami jednostki, czego zapewne większość z nas wolałaby uniknąć. Ponadto same części do silników zaburtowych nie są tak łatwo dostępne jak np. części do samochodów i w niektórych przypadkach można mieć spore problemy z zakupem pasującego elementu.

Takich kłopotów nie powinny mieć za to warsztaty, których przedmiotem działalności jest naprawa silników zaburtowych. Wiadomo, że fachowcy, na co dzień obracający się branży wiedzą najlepiej co, gdzie i jak kupić.

Wyspecjalizowana firma będzie też miała możliwość przeprowadzenia testów motoru w przystosowanych do tego celu basenach, czego zapewne nie będą w stanie wykonać domorośli mechanicy. Koszty nieprofesjonalnej naprawy, czy serwisu mogą niekiedy wielokrotnie przekraczać sumę na jaką wystawi nam rachunek zakład specjalistyczny.

Serwisowanie silnika naszej łodzi to czynność absolutnie konieczna, którą należy przeprowadzić przynajmniej raz do roku po sezonie. Zaniedbywanie tej czynności może doprowadzić do bardzo poważnych uszkodzeń jednostki, a nawet do całkowitego zniszczenia silnika. Silniki zaburtowe są w trakcie sezony poddawane bardzo dużym obciążeniom, a dodatkowo pracują w niesprzyjających warunkach. Duża wilgotność w jakiej pracują nasze silniki z pewnością nie służy im najlepiej, nawet pomimo tego, że są to urządzenia specjalnie przystosowywane do takich warunków.

Silnikom zaburtowym szkodzi też długi okres posezonowego „odpoczynku” oraz warunki w jakich motory te są często przechowywane (np. w nieogrzewanych garażach i co gorsza w pozycji leżącej). Zatem jeśli wymagamy od naszego silnika niezawodności, serwisujmy go regularnie.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *